Меню

Wikipedia

Результаты поиска

Педагогічні ситуації для майбутнього вчителя

На цій сторінці Ви зможете ознайомитись та розв'язати педагогічні ситуації, які можуть виникнути протягом навчально-виховного процесу. Після розв'язання напишіть номер ситуації та спосіб її вирішення у своєму коментарі нижче.




 Ситуація № 1
Вітя К. завдавав багато клопоту класному керівнику та класові. Одного разу класний керівник звернувся до нього із проханням розвідати, де можна придбати найкращі саджанці для шкільного саду, і скомплектувати бригади учнів класу для посадки молодих дерев. Підліток розпалився – його пропозиції були слушними, дії впевненими. Клас посів перше місце у конкурсі «Кращий садовод». Коли від імені класу Віті оголосили подяку, всі стояли струнко, а потім почали аплодувати. «У цей час я був зламаний. Захотілося робити добрі справи з усіма і для всіх».
У чому секрет успіху класного керівника? Реалізація якого принципу виховання забезпечила результативність педагогічного впливу?


Ситуація №2
Ось як чинив В.О.Сухомлинський.
Коли в школу приходив першокласник, він під керівництвом учителя саджав яблуньку "за маму", потім - "за тата" і т.п. Дитина доглядала за деревами, а коли вони починали родити, перше яблуко ніс мамі.
Проаналізуйте ефект такої роботи.


Ситуація №3

На очах багатьох батьків, що зустрічали своїх дітей, першокласник, вийшовши зі школи, ударив дівчинку по голові портфелем.
- Ти що робиш? - схвильовано вигукнула мати цього хлопчини. - Ручка в портфелі зовсім слабенька - відірветься! З чим у школу будеш ходити?
- Хіба так можна, хлопчику? - почулося з усіх боків.
- Нехай не плюється на перерві! - зі щирою переконливістю в правоті зробленого відповів хлопчик.
- Бачите, що трапилось, підбадьорена поясненням сина, зверну­лася його мама до людей: "Він захищався!"
І тут же, заохочуюче, до дитини: "Правильно, сину! Не давай скривдити себе. Наступного разу не буде плюватися. Але портфель усе ж треба берегти". Далі слів не було чути: хлопчик з мамою, взявшись за руки, швидкою ходою попрямували зі шкільного двору.
Останньою залишала територію школи заплакана дівчинка.
1. Дайте педагогічну оцінку цій ситуації.
2. Які моральні якості формуються в учнів у цьому випадку?
3. Як би ви діяли на місці мами цього хлопчика?
4. Визначте свої дії в цій ситуації з позиції вчительки класу, у якому вчиться хлопчик і дівчинка.


Ситуація № 4
Готуючись до виховної години, класний керівник склав детальний план проведення виховного заходу, підібрав цікавий, з його точки зору, матеріал, підготував запитання. Але при проведенні виховної години діти почали запитувати про зовсім інше, ніж передбачав класний керівник. Те, що він розповідав, було не завжди дітям цікаво. Вони слухали його неуважно. Дехто взагалі займався своїми справами.
Якої помилки припустився класний керівник, конструюючи виховний захід? За якої умови класний керівник досягне найбільшого виховного результату при плануванні та підготовці виховного заходу? 
Ситуація № 5
У складеному класним керівником плані виховної роботи переважали такі пункти: «Стежити за відвідуванням учнями уроків», «Відвідувати уроки вчителів у своєму класі», «Допомогти учням, які мають проблеми у навчанні», «Роздати матеріал учням для проведення вечора поезії».
Проаналізуйте наведені заходи.  Які педагогічні помилки Були зроблені класним керівником при проектуванні системи виховної діяльності?
Назвіть принципи, які має враховувати класний керівник при плануванні завдань і змісту виховної роботи у класі.




Ситуація № 6
Учителька 4-го класу зайшла до класу і сказала, що занять не буде, оскільки всім класом підемо на прогулянку. Для цього необхі­дно швиденько віднести книги додому і зібратися біля школи. Олек­сандр К. вистрибнув у вікно. (Адже треба швидко). Учителька повернула хлопчика і довго, терпляче пояснювала недоречність цього
вчинку. На очах у Сашка з'явилися сльози. Учителька вирішила, що це сльози каяття, а хлопчикові стало шкода себе. Вона ж вирі­шила закріпить виховний ефект, сказала на кінець:
- Сашко! Твій дід - герой війни! Коли ти прийдеш додому, роз­питай бабусю, чи стрибав він коли-небудь із вікна.
На другий день Саша підіймає руку.
-  Чого тобі, Сашко?
-  Маріє Володимирівно, ви просили дізнатися, чи стрибав мій дідусь із вікна.
- Ну й що?
- То я розпитав. - Ну?
- Ні, не стрибав.
- Ось бачите, діти, - розпочала переможно вчителька.
- Але бабуся сказала, що з ним був інший випадок. Одного разу його залишили в класі після уроків і, щоб не втік, закрили на ключ двері. Так він через димар виліз на дах і звідти стрибнув.
Ефект у класі колосальний. Усі із захопленням дивилися на портрет Сашкового дідуся.
Проаналізуйте, у чому учителька припустилася помилки в кер­івництві самовихованням школярів.

Ситуація № 7
Петрик уже вчився в 4-му класі. Він старанно виконував усі завдання, був слухняним хлопчиком. Але якось відокремлено три­мався по відношенню до своїх товаришів.
Класний керівник А.С. відвідувала учнів дома. Зайшла й до Петрика. Він був один, щось майстрував. Поговоривши з учнем, А.С. звернула увагу на велику фарфорову кішку на столі.
- Це тобі хтось подарував?
- Ні, це мама купила давно. Скарбничка.
Учителька спробувала підняти. Важкенька. Видно, уже багато
грошей туди накидали.
- І багато вже зібрали? Усією сім'єю?
- Багато, - радісно заговорив Петрик. - Це мої з першого класу.
- А ти вже заробляєш гроші? - поцікавилася А.С.
-  Аякже... Ні, це тато й мама дають мені за навчання і за поведінку.
- Як це?
-  Якщо отримую п'ятірку, то 15 копійок дають - і кидаю в скарбничку.
- А за четвірку?
-  Десять копійок. Якщо отримую трійку - п'ять. За хорошу поведінку в кінці тижня цілу гривню.
- Ого! - задумливо промовила А.С. - А як же ти збирався витра­тити ці гроші?
- Ще не знаю. Але мама каже, що так можна і на справжній автомобіль назбирати...
1. Проаналізуйте цю ситуацію з погляду використання методів виховання.
2.  Який метод виховання в цьому випадку використовують батьки і як ви ставитеся до нього?

2 комментария: